Kontorsmoduler tillåter verksamheten att fortsätta under byggnationen

19 juli 2020
Cecilia Olsson

På ett företag kan det med tiden finnas behov för uppdateringar. Det kan handla om exempelvis teknik, interiör eller exteriör. Är det ett företag som växer kan det finnas behov för större lokaler och lager, för att få plats med fler anställda samt mer material och/eller varor. Andra gånger kan det handla om att man helt enkelt behöver fräscha till lokalerna så att de kan erbjuda en trevlig arbetsmiljö för alla anställda.

Välj det alternativ som är smidigast

Det finns lite olika vägar man kan gå vid dessa tillfällen, det kan exempelvis innebära att man letar nya och större lokaler eller bygger ut/bygger om de lokalerna man redan befinner sig i. Ska man bygga ut eller bygga om så kan det krävas en tillfällig lokallösning för att man ska kunna fortsätta verksamheten under byggnationen. En mycket smidig lösning om man är i behov av tillfälliga lokaler är att använda sig av moduler. De kan placeras i nära anslutning till de befintliga lokalerna om det finns behov för det. De kan dessutom anpassas precis efter det behov av utrymme man har, samt att man endast hyr de så länge det finns användning för modulerna. När bygget är färdigt kan modulerna enkelt transporteras från platsen. 

Se till att kontorsmodulen möter kraven på standard

Det är viktigt att man hyr kontorsmoduler av hög kvalitet som kan möta de behov som finns i förhållande till utrymme och exempelvis en bra ljudnivå. Med ljudisolerande fönster samt golv, väggar och tak som är tillverkade i dämpande material kan man behålla en behaglig nivå när det kommer till ljud. Ett företag som erbjuder kontorsmoduler anpassade efter vad individuella kunder behöver är PCS Modulsystem. De har erbjudit kontorsmoduler sedan slutet av 1990-talet, vilket gör att de har erfarenhet och kunskap som säkerställer att de kan erbjuda i princip vilken lokal man än önskar.

Fler nyheter